Reklama w wyszukiwarce – pozycjonowanie czy Adwords?

Reklama w wyszukiwarce – pozycjonowanie czy Adwords?

Do najpopularniejszych działań z zakresu marketingu internetowego z pewnością zaliczyć można marketing w wyszukiwarce. Tu wyróżnić można dwie metody reklamy. Pierwsza z nich to pozycjonowanie, druga to system Adwords. Wiele osób prowadzących swój biznes i chcąc go wypromować zadaje sobie pytanie, która z tych metod jej lepsza. Odpowiedź nie jest jednoznaczna.

Pozycjonowanie stron www

Jedną z metod promocji strony w wyszukiwarce jest jej pozycjonowanie. Polega ono na takich działań, których celem jest osiągnięcie jak najwyższych pozycji w wynikach wyszukiwania. Działania te obejmują wiele różnych zadań. Począwszy od odpowiedniej optymalizacji strony pod kątem wyszukiwarki, po zdobywanie linków przychodzących do strony.

Pozycjonowanie ma jednak jedną istotną wadę. Chodzi tu konkretnie o czas. Wypozycjonowanie strony, zwłaszcza nowej i do tego z branży konkurencyjnej, jest bardzo trudne. Często wymaga to nawet kilku miesięcy pracy. Oznacza to, że potrzeba dużo czasu zanim strona osiągnie wysokie pozycje. Jasne jest zatem to, iż pozycjonowania nie można wykorzystać np. do realizacji szybkich kampanii sprzedażowych.

System Google Adwords

System ten w przeciwieństwie do pozycjonowanie daje nam właśnie możliwość szybkiego zaistnienia w wynikach wyszukiwania. Dlatego też jest to system, który cieszy się tak dużą popularnością. Wystarczy utworzyć kampanię, stworzyć reklamę i dokonał opłaty, aby niemal natychmiast znaleźć się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Oczywiście warunkiem jest to, aby kampania była właściwie zoptymalizowana.

Reklama Adwords ma jeszcze jedną przewagę nad pozycjonowaniem. Przebieg kampanii można cały czas kontrolować. Daje to możliwość reakcji na to co się dzieję i możliwość jej optymalizacji w razie konieczności. Pozycjonowanie takich możliwości nam nie daje. Nie mamy do końca wpływu na to jakie pozycje będzie się osiągać w wyniku pozycjonowania. Google adwords to także koszty uzależnione od efektu. Oznacza to, że reklama Adwords generuje koszty nie w momencie kiedy jest wyświetlana w wynika wyszukiwania, lecz dopiero wówczas, kiedy użytkownik kliknie w reklamę.

Pozycjonowanie czy Adwords Google

Jak wspomniano na początku nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie. Tak naprawdę obie metody promocji powinny być realizowane jednocześnie. Dobry sposób to taki, ale w zakresie pozycjonowania skupić się na frazach łatwiejszych, a w systemie Adwords Google skupić się na frazach najbardziej konkurencyjnych.