Jeśli chcemy dotrzeć do internautów, którzy posiadają swój profil na serwisie Facebook, warto pomyśleć o fanpage Facebook. Jest to jedyny sposób, jeśli chcemy, by nasza firma stała się bardziej widoczna w social mediach. Warto zaznaczyć, że samo założenie profilu nie wiąże się z żadnymi opłatami, podobnie jak zamieszczanie kolejnych wpisów. Założenie takiego profilu również nie powinno być dla nas zbyt trudne, jednak warto wiedzieć, jak z powodzeniem prowadzić fanpage Facebook, by taki profil wiązał się z samymi korzyściami.
Prowadzenie fanpage a korzystanie z prywatnego konta
Prowadzenie fanpage na Facebooku to tak naprawdę tworzenie profilu, który będzie odwiedzany przez osoby, które interesują się naszą firmą i mają o niej jak najlepsze zdanie. Profil ten będzie więc odwiedzany przez tak zwanych fanów naszej działalności, czyli przez ludzi, którzy sympatyzują z naszą firmą. Porównując fanpage do profilu prywatnego można od razu zauważyć, że prowadzenie fanpage wiąże się z działalnością otwartą, która jest ściśle powiązana z tematyką oferty naszej firmy. Natomiast konto prywatne to miejsce, w którym dzielimy się różnymi treściami z naszego życia ze znajomymi z Facebooka. Warto również dodać, że prowadzenie konta prywatnego, na którym promuje się własną firmę jest działaniem nielegalnym. Pozostaje więc założenie fanpage na Facebooku.
Jak skonfigurować Facebook fanpage ?
Zakładając Facebook fanpage warto pamiętać o tym, by podać możliwie jak najwięcej informacji o naszej firmie. Pominięcie jakiegoś etapu podczas zakładania profilu może być niekorzystne dla naszej firmy. Musimy bowiem pamiętać o tym, że dane, które podajemy są później weryfikowane i na ich podstawie nasza strona fanpage facebook może być wyświetlana użytkownikom portalu społecznościowego, którzy mają na przykład zainteresowania zbliżone tematyką do oferty naszej firmy.
Facebook fanpage jest sposobem na komunikowanie się z naszymi klientami, potencjalnymi klientami i przypadkowymi odbiorcami, którzy trafili na nasz profil na przykład poprzez kliknięcie w reklamę. Profil ten po danych, jakie wprowadzimy podczas konfiguracji, będzie przypisany do konkretnej kategorii. Jest to ważna informacja, gdyż właśnie to dzięki niej na stronę takiego profilu będą częściej zaglądać osoby, które są faktycznie zainteresowane naszą ofertą. Jeśli więc będą one polecać naszą stronę innym, wtedy możemy liczyć na to, że tym samym zwiększa się zasięg naszej oferty. Zwiększa się również wtedy liczba faktycznych klientów, którzy są gotowi zamówić nasze produkty, bądź skorzystać z naszych usług.