Skip to content Skip to footer

Pozycjonowanie stron internetowych- sposobem na przyciągnięcie nowej klienteli

Korzystanie z najnowszych technik handlowych to klucz w dzisiejszym biznesowym świecie. W związku, z czym każdy właściciel firmy czy branży usługowej musi wiedzieć, czym jest pozycjonowanie strony internetowej i jak ją umiejętnie wcielić w życie. Pomogą mu w tym eksperci specjalizujący się w pozycjonowaniu stron.

Tajniki pozycjonowania strony w internecie

Po pierwsze trzeba to robić w sposób przemyślany i usystematyzowany. Nie można to robić na łapu- capu, bo wtedy powstanie chaotyczny twór, a nie ciekawy produkt. Po drugie trzeba wpleść w tekst jakieś zdjęcia, czy filmiki, by wzbudzić zainteresowanie odbiorców. Nie jest tajemnicą, że goły tekst bez jakichkolwiek odnośników audiowizualnych szybko znudzi czytelnika.

Pozycjonowanie tekstu to także jego odpowiednie podzielenie i stopniowanie napięcia. Najważniejsze informacje powinny być podane na początku i na końcu, bo uwaga odbiorców jest ulotna niczym mydlana bańka. Lepiej nie wystawiać ją na próbę. Poza tym prawidłowe i skuteczne pozycjonowanie polega na pisaniu chwytliwych nagłówków i tytułów. Bez tego tekst ginie gdzieś w nicości w odmętach wyszukiwarki. A na to przecież nie można pozwolić.

Pozycjonowanie stron- jakie rodzaje tekstów są skuteczne?

Do niedawna złotą zasadą pozycjonowania stron internetowych było tworzenie precli, czyli tekstów o wątpliwej wartości merytorycznej. Zazwyczaj były one krótkie i w sposób bardzo luźny i ogólnikowy nawiązywały do fraz kluczowych. Obecnie precle tracą na znaczeniu, a wyszukiwarki internetowe bardziej cenią sobie teksty tematyczne i te eksperckie. Jedynym problemem w ich rozpropagowaniu polega na tym, że ich tworzenie wymaga znacznie większego nakładu pracy i czasu. Niemniej są one motorem napędowym branży seo, przez co nie można z nich zrezygnować. Bez nich pozycjonowanie strony internetowej nie miałoby najmniejszego sensu i byłoby skazane na porażkę.

Pozycjonowanie stron a doświadczenie copywritera

Nie jest tajemnicą, że w pozycjonowaniu stron doświadczenie piszącego teksty copywritera odgrywa niebagatelną rolę. Im jest on obrotniejszy i bardziej obeznany w świecie mediów społecznościowych, tym lepiej. W związku z tym właściciele firm preferują copywriterów, którzy poruszają się po sieci niczym ryba w wodzie i mają otwarty umysł, który podpowiada im różne rozwiązania. Im są one bardziej nieszablonowe i bardziej niekonwencjonalne, tym szansa powodzenia wzrasta. W końcu chodzi o to, by firma zyskała nowe rzesze odbiorców.