Komu zlecić analizę due diligence?

Komu zlecić analizę due diligence?

Niezależnie od tego, czy celem transakcji miałoby być zakup przedsiębiorstwa, czy wyłącznie nabycie jego akcji, trudno będzie się podjąć tego zadania bez kompletu podstawowych danych. Dlatego też podmioty, które oferują inwestorom usługi związane z prześwietlaniem statusu firm na różnych polach, cieszą się coraz większym powodzeniem na rynku.

Należyta staranność – czy warto analizować samodzielnie?

Teoretycznie łatwo byłoby stwierdzić, że każdy inwestor na tyle doświadczony, by rozważać wykupienie innej firmy, z pewnością doskonale zdaje sobie sprawę ze skali ryzyka, jakie podejmuje. Niestety, statystyki pokazują, że takie decyzje nie zawsze podejmowane są na podstawie konkretnych, niedających się podważyć danych.

W grę wchodzą tu także motywacje emocjonalne czy aspekty psychologii jednostki, jak choćby przecenianie własnych możliwości lub też myślenie życzeniowe. Inwestorzy, których umiejętności w tym zakresie nie spełniają pokładanych w nich nadziei, mogą w krótkim czasie stracić grunt pod nogami, na który pracowali przez lata.

Analiza wartości firmy – kto powinien jej dokonać?

Właściwa orientacja w świecie biznesu obejmuje zdolności, działania i przedsięwzięcia, które wieloletniemu inwestorowi wydają się najczęściej chlebem powszednim. Nie bez przyczyny – bez wiedzy tego rodzaju dotarcie na szczyty kariery nie byłoby możliwe.

Mądre zarządzanie kapitałem to jednak również umiejętność oceny sytuacji w taki sposób, by wiedzieć, kiedy delegowanie projektu na zewnątrz przyniesie lepsze rezultaty. Tak właśnie najczęściej sprawa ma się z due diligence. Zajmujące się tą dziedziną analizy biznesowej zespoły są w stanie podpowiedzieć szereg nieszablonowych rozwiązań, które pozwolą w szybkim tempie uzyskać zwrot z inwestycji.

Due diligence – zadanie dla specjalistów

W skład zespołu analityków due diligence wchodzi wielu ekspertów z każdej poddawanej ocenie dziedziny. To ich kompetencje i doświadczenie w przeprowadzaniu innych podobnych procesów gwarantują, że efektem będzie uzyskanie ogromnej bazy cennych informacji.

Analiza tego typu wymaga nieustannych, ożywionych konsultacji pomiędzy ekonomistami, prawnikami czy specjalistami od marketingu, w rezultacie których tworzone są przystępne w interpretacji raporty. Na ich podstawie inwestor może z pełną świadomością podjąć działania, w wyniku których stanie się właścicielem bądź udziałowcem przedsiębiorstwa.