Skip to content Skip to footer

Przepakowywanie towarów – ważna czynność w łańcuchu sprzedaży

Wszystkie produkty, które znajdują się na półkach sklepowych znajdują się w jednostkowych opakowaniach. Nie wszyscy klienci zdają sobie sprawę z faktu, że aby taki produkt był w pełni przygotowany do sprzedaży musi przejść etap, jakim jest przepakowywanie towarów. Ta czynność jest niezwykle istotna i prowadzona w celu dostarczenia klientom wiedzy o produkcie.

Na czy polega przepakowywanie produktów?

Wydaje się, że jest to prosta czynność umieszczania towarów w pojedynczych opakowaniach, jednak ten proces posiada więcej ważnych aspektów. Każdy przedmiot wytworzony w procesach produkcji musi być w odpowiedni sposób wyeksponowany oraz wyposażony w szczegółowe informacje, które są ważne dla klienta i użytkownika.

Pakowanie towarów w opakowania jednostkowe może odbywać się jeszcze u producenta, który tę czynność wykonuje we własnym zakresie, ale także może on zlecić jej przeprowadzenie wyspecjalizowanej firmie zewnętrznej, zajmującej się konfekcjonowaniem produktów.

Etap, jakim jest przepakowywanie towarów ma na celu ułatwienie ekspozycji przedmiotów na półkach sklepowych, optymalizację transportu i dostaw oraz lepsze wykorzystanie powierzchni magazynowych, gdzie dany towar będzie składowany.

Jakie istotne dla klienta informacje o towarze są umieszczane na opakowaniach jednostkowych?

Przepakowywanie produktów, oprócz ich konfekcjonowania w pojedyncze opakowania jest prowadzone także w celu umieszczania na tych opakowaniach istotnych informacji, które są często jedynym źródłem wiedzy na temat ich użytkowania. Wszystko co klient powinien o produkcie wiedzieć można wyczytać z takiego opakowania.

W zależności od rodzaju asortymentu, którego dotyczy pakowanie towarów może on być umieszczany w zwykłych opakowaniach foliowych, ale niektóre produkty, takie jak wytworzone przez przemysł spożywczy wymagają zastosowania tworzyw posiadających atesty dopuszczające do kontaktu z żywnością.

Każde opakowanie jednostkowe posiada graficzne znaki rozpoznawcze producenta, jego dane teleadresowe. Na pojedynczych opakowaniach umieszczane są informacje o składzie produktu, jego przeznaczeniu oraz o ewentualnych zagrożeniach, które mogą wiązać się z jego użytkowaniem. Istotną częścią opakowania jest kod kreskowy zawierający cenę produktu oraz termin przydatności, a także data jego wyprodukowania.