Skip to content Skip to footer

Outsourcing – korzyści i zagrożenia

Outsourcing kadrowo płacowy to proces, który zlecany jest dla osiągnięcia określonych celów. Zapewne przejście na outsourcing zostało odpowiednio przeanalizowane i przemyślane przed podpisaniem umowy z podmiotem zewnętrznym, który przejął proces.

Codzienne zadania kadrowej

Kadrowa odpowiada za prowadzenie akt osobowych pracowników, a także za przygotowywanie dokumentów dotyczących przyjmowania nowych osób do pracy, a także dokumentację dotyczącą zwolnień. Umowa o pracę, informacja o warunkach zatrudnienia oraz świadectwo pracy to bardzo ważne dokumenty, a prawo ściśle reguluje, w jaki sposób mają być wystawiane, kiedy i co ma się na nich znaleźć.

Dlatego kadrowa musi być osobą niezwykle sumienną, dokładną i skłonną do nieustannej nauki i do ciągłego poszerzania swoich kwalifikacji. Musi cyklicznie jeździć na szkolenia, aby być na bieżąco ze zmieniającym się prawem.

Kontrola działań

Każda księgowa i każda kadrowa doskonale wiedzą, że są instytucje, które pilnują prawidłowości wykonywanych zadań z tych obszarów. Urząd skarbowy nie próżnuje. Pewnych obszarów pilnuje także Inspekcja Pracy. Zakład Ubezpieczeń Społecznych dba o to, aby pracownicy byli zgłaszani do właściwych ubezpieczeń.

Powierzenie pewnych zadań w obce ręce pozwala na to, aby zadania te były wykonywane przez osoby najlepiej ku temu wykwalifikowane. Wiadomo bowiem, że na przykład właściciel firmy świetnie zna się na swojej pracy, na przykład robi znakomite zdjęcia czy prace budowlane, ale absolutnie nie zna się na prowadzeniu księgowości czy na przepisach kadrowych.

Założenia outsourcingu

Outsourcing kadrowo płacowy i właściwie każdy inny outsourcing zakłada, że zleca się pewne zadania na dłuższy okres, że dłuższa będzie też współpraca pomiędzy dwoma podmiotami. W biznesie każdy z podmiotów liczy pieniądze i każdy z podmiotów chce mieć określone korzyści wynikające z tej transakcji i umowy.

Osoba zlecająca outsourcing liczy oczywiście na redukcję kosztów i zminimalizowanie swojego zaangażowania w dany proces, co da szansę na skupienie swoich sił i swojej uwagi na tym, na czym firma rzeczywiście zna się najlepiej i na tym, co robi najlepiej. Wydaje się, że outsourcing to naprawdę przyszłość w świecie biznesu.

Artykuł powstał we współpracy ze specjalistami z firmy GLC.

Leave a comment