Skip to content Skip to footer

Produkt marketing a dojrzałość produktu – działania reklamowe w niezwykle ważnej fazie

Produkt marketing jest niezwykle ważnym elementem działalności każdego biznesu, gdyż tylko on może zapewnić sprzedaż i płynność finansową przedsiębiorstwa. Wprowadzenie produktu na rynek zawsze wiąże się z agresywną reklamą, jednak później następuje faza, jaką jest dojrzałość produktu. Na co powinno się wtedy położyć nacisk?

Cykl życia produktu – czym jest jego dojrzałość?

Promowanie produktu wygląda inaczej na różnych etapach jego obecności na rynku. Po pierwszej fazie, jaką jest wprowadzenie produktu na rynek, dochodzi do sytuacji, w której mówi się o dojrzałości produktu, która jest osiągana wtedy, kiedy udane będą działania marketingowe mające miejsce podczas fazy poprzedniej.

O dojrzałości produktu mówi się wtedy, kiedy zaczyna on zarabiać sam z siebie i niepotrzebne stają się już intensywne działania marketingowe mające na celu pozyskać nowych klientów. Na tym etapie wystarczy delikatniejszy marketing, a uwaga powinna być przede wszystkim skupiona na klientach obecnych, dbając o komunikację na odpowiednim poziomie i odpowiednią obsługę klienta.

Zadowolony klient nieformalnym ambasadorem marki

Jeżeli zadba się należycie o dobrej jakości kontakt z klientami obecnymi, wielkie wydatki na promowanie produktu nie powinny być konieczne, gdyż produkt marketing polega tu często po prostu na naturalnym rozprzestrzenianiu się informacji o produkcie. Zadowoleni klienci stają się tutaj nieformalnymi ambasadorami danej marki.

Liczne badania pokazują, że agresywna reklama bywa często mało skuteczna, gdyż dziś konsumenci nie ufają już tradycyjnym reklamom. Liczy się za to dobry content marketing, a także opinie innych osób, najczęściej bliskich, które z produktu skorzystały.

Lojalny klient, o którego będzie się dbać, formując dla niego rozmaite promocje i oferty specjalne, będzie mówił o marce i jej produktach swoim znajomym, rodzinie, współpracownikom i innym osobom, z którymi na co dzień wchodzi w interakcje, powodując wzrost liczby konwersji. Kiedy posiada się takich klientów dziesiątki, setki, czy tysiące, to siła takiego promowania produktu jest znaczna i mam miejsce efekt kuli śnieżnej.

Po wprowadzeniu produktu na rynek warto więc już od razu planować, jakie kroki podejmie się w fazie jego dojrzałości, nawet wtedy, gdy nie przewiduje się jej nadejścia w szybkim tempie.

Leave a comment