Skip to content Skip to footer

W jaki sposób działa Google Merchant Center?

Rozpoczynając przygodę ze sprzedażą internetową i branżą eCommerce, należy posiadać nie tylko umiejętności sprzedażowe i promowania produktu, lecz również podstawowe narzędzia, które stosowane są w tej branży. Ze względu na to, że eCommerce oparta jest na sprzedaży w wirtualnym świecie, do promowania produktów stosowane są głównie narzędzia internetowe. Jednym z nich jest Google Merchant Center. Warto zatem posiadać wiedzę na jego temat oraz sposobów jego wykorzystywania.

Jak działa Google Merchant?

Google Merchant to nic innego, jak narzędzie sprzedażowe stworzone przez Google Ads. Dzięki tej opcji tworzenie i zarządzanie kampanią marketingową w Google Shopping jest szybkie i proste w realizacji. Ponadto za sprawą tej usługi, sklepy internetowe mogą zoptymalizować produkty w taki sposób, aby wzrosła sprzedaż w prowadzonych kampaniach reklamowych. Co więcej, dzięki Merchant Center nie tylko wzrasta sprzedaż, lecz także zwiększa się popularyzacja danego sklepu i produktu. Sama platforma Google Ads jest bowiem niezwykle popularna na całym świecie. Wobec tego ukazanie produktu może osiągać nie tylko zasięg krajowy, lecz także globalny.

Od czego zacząć posługiwanie się Merchant Center?

W celu posługiwania się Google Merchant, należy założyć konto Google lub w przypadku posiadania go – zalogować się. Następny krok to podanie podstawowych informacji na temat firmy, takich jak jej nazwa, adres strony internetowej czy też kraj, w którym posiada siedzibę lub dokładny adres. Następnie należy wgrać plik produktowy, czyli taki, który posiada zdjęcia i niezbędne informacje dotyczące produktu. Po wgraniu pliku należy zaczekać na jego akceptację przez moderatorów – czas trwania wynosi niekiedy kilka dni roboczych. Istnieją dwie opcje akceptacji produktu – może być zaakceptowany, co zaznaczane jest kolorem zielonym lub odrzucony, co zaznaczane jest na czerwono. Ponadto na niebiesko zaznaczane są produkty oczekujące, a na żółto – wygasające, które należy odświeżyć.

Jak widać, obsługa google merchant center jest bardzo prosta i szybka. Wobec tego z Merchant Center korzystają nie tylko wielkie sklepy, lecz także sprzedawcy posiadający niewielki asortyment. Dodanie produktu nic bowiem nie kosztuje, a jest to niezwykle skuteczne narzędzie zwiększające popularność produktu, a tym samym jego sprzedaż.

Leave a comment