Skip to content Skip to footer

Wycena przedsiębiorstw przez Internet – warto, czy nie?

Wyceniając wartość podmiotów świadczących w czasie określone usługi, jest dość skomplikowana i z pewnością bardzo dynamiczna. Czasami wręcz jest ona niemożliwa bez pomocy podmiotów zewnętrznych. Co ciekawe, podmioty te nie zawsze mają charakter czysto fizyczny. Niejednokrotnie są to… serwisy internetowe, które świadczą usługi wyceny online.

Dlaczego online, czyli wycena w Sieci

Wycena przedsiębiorstw za pomocą serwisów internetowych jest z reguły dość prosta. W Sieci istnieje mnóstwo platform, w których możemy – w razie chęci sprzedaży przedsiębiorstwa – w miarę dokładnie wycenić jego wartość. Jest to bardzo ważne z punktu widzenia ewentualnych nabywców, którzy przecież będą musieli uiścić określoną kwotę.

Poza tym realizacja wyceny przedsiębiorstwa online, daje znacznie szersze możliwości, aniżeli wykonanie jej „stacjonarnie”. Dlaczego? Ponieważ dane wycenianej firmy będą w tym przypadku na bieżąco aktualizowane. Dzięki temu ewentualny nabywca będzie mógł kompleksowo przeanalizować korzyści transakcyjne.

Automatyzm w monitorze

Wycena przedsiębiorstw za pomocą serwisów online, ma jeszcze jedną, istotną zaletę. Jest nią pełna automatyzacja procesu, który nie musi odbywać się wewnątrz firmy, lecz poza nią. Podstawą do wykonania stosownych analiz, są dokumenty przedstawione przez właściciela danej firmy. To na ich podstawie odbywa się cała wycena.

Niestety wycenianie wartości przedsiębiorstw za pomocą narzędzi internetowych, nie jest możliwe w każdym przypadku. Możliwość skorzystania z tej usługi dotyczy wyłącznie tych przypadków, w których dana osoba jest zainteresowana sprzedażą firmy. Taka forma wyceny raczej się nie sprawdzi w przypadku chęci podejmowania określonych decyzji gospodarczych.

Warto, czy nie?

Dokonanie kompleksowej wyceny przedsiębiorstwa za pomocą narzędzi online, jest z pewnością prostsze, niż w przypadku wielu innych, analogicznych rozwiązań. Warto z niego skorzystać, ale tylko wtedy, gdy właściciel danej marki, chce ją po prostu sprzedać, W pozostałych sytuacjach, dokonanie takiej wyceny raczej nie ma sensu.

Prawdę mówiąc, tylko wycena dokonana stacjonarnie, zapewnia kierownictwu firmy komplet informacji na temat sytuacji w firmie i jej aktualnej wartości. Poza tym taka wycena również może być bazą dla szeregu analiz, które będą niezbędne przy podejmowaniu kluczowych decyzji.

Artykuł powstał we współpracy ze specjalistami z firmy GLC.

Leave a comment